Jak szybko schudnąć?

Przypuszczalnie każdy zadał sobie choć raz pytanie jak szybko pozbyć się zbędnych kilogramów. Czy to na sylwester, czy na lato, piękna sylwetka to marzenie wielu kobiet, ale i także mężczyzn. Niestety nie ma łatwej i uniwersalnej metody pozwalającej pozbyć się „na zawołanie” nadmiaru ciała (Chyba, że operacyjnie). Możemy jednak zastosować kilka prostych sztuczek ułatwiających chudnięcie.

zdrowe jedzenie

 

Pierwszy krok diety – 15 minutowa dieta

Wiele popularnych diet jako podstawową zasadę uznaje ograniczenie posiłków lub restrykcyjną kontrole czasu kiedy je spożywamy. Niestety nikt nie podaje jak to zrobić. Kiedy dopada nas mały głód z faktycznej potrzeby, czy też ze stresu, nie jest łatwo się go pozbyć, prawda? A czy podczas posiłku nie wydawało ci się nigdy, że jesteś bardzo głodna, do momentu gdy nagle dopadło Cię uczucie przejedzenia? Wynika to z faktu, iż twój organizm trochę Cię okłamuje i wysyła sygnał do mózgu iż „już się najadł” z pewnym opóźnieniem. Można to łatwo wykorzystać:

Przygotuj sobie mniejszy posiłek niż zwykle. Gdy skończysz jeść i wciąż nie będziesz syty/syta – nie daj mu się! Odczekaj kwadrans, na przykład zajmując się czymś innym, a po tym czasie zastanów się ponownie – czy na pewno wciąż czujesz się nieprzyjemnie pusta w środku? Czy może jednak głód już minął, mimo tego że przecież nic dodatkowego nie jadłaś w międzyczasie? Łatwiej zjeść mniej i powstrzymać się przez 15 minut, niżeli walczyć ze sobą cały dzień, by zjeść o ustalonych w twojej kuracji porach. To świetny sposób na pierwszy krok ku diecie. Stopniowo łatwiej będzie nam kontrolować zarówno czas, jak i ilość spożywanego jedzenia.

czas

 fot. UggBoy♥♥UggGirl

Drugi krok diety – Jak uwolnić się od złych nawyków?

Dlaczego tak ciężko jest coś zmienić w swoim życiu? Ponieważ tygodniami, miesiącami, a wreszcie – latami, kształtujemy swoje nawyki. Wykonując określoną czynność n-ty raz z kolei, popadamy w schematy. Po jakimś czasie to już nie my kształtujemy nasze nawyki, tylko nasze nawyki kształtują nas, nakazując nam działać według naszych schematów. Wpadamy w pułapkę z której nie jest łatwo się wydostać. Jak się uwolnić?

Programując nowy, silniejszy nawyk, przemyśl co sprawia ci satysfakcje. Wieczorny spacer z ukochanym pupilem, telefon do przyjaciela, może odcinek serialu, rozdział wciągającej książki lub kurs nauki języka. Każdy ma takie czynności, które wykonuje z przyjemnością. Intensyfikując drobne przyjemne czynności w miejsce starych, złych zwyczajów jedzeniowych, możemy stopniowo uwolnić się z pułapki złych nawyków. Np. Codziennie masz ochotę na kaloryczną czekoladę? Zamiast niej, codziennie zakup sobie pyszny niskotłuszczowy jogurt. Zamiast codziennego podjadania wieczorami, zrób sobie codzienne domowe SPA – gorący prysznic, peeling, może kilka prostych ćwiczeń. Ważne aby nowy nawyk również sprawiał ci przyjemność. Z czasem nowy nawyk będzie przychodził ci łatwiej, wypierając stary zły zwyczaj. Przeprogramowanie swoich zwyczajów to odpowiedź na pytanie jak pozbyć się złych nawyków żywieniowych.

siłownia

fot. Hotel Der Oeschberghof 

Trzeci krok diety – Schowaj lustro i wagę

Ostatnia sztuczka pomoże nam zachować konsekwencje w swoim działaniu. Łatwo rozpocząć dietę. Rozpoczynaliśmy różne diety lub systemy motywacyjne setki razy. Jedyna trudność to utrzymanie się w swoich postanowieniach i nie zarzucenie diety po tygodniu. Jak być konsekwentnym? Wiele osób popada w marazm, kilka razy dziennie oglądając się w lustrze, wchodząc na wagę i oczekując natychmiastowych efektów, wręcz z godziny na godzinę. Nachodzi nas czarna rozpacz gdy, mimo walki ze sobą, efekty są znikome lub żadne. Zamiast demotywować się codziennie, schowajmy wagę, unikajmy ciągłego przeglądania się w lustrze. Gdy skontrolujemy efekty naszych działań dopiero po jakimś czasie, przypuszczalnie odkryjemy, że nasza dieta, faktycznie działa! To powinno nas zmotywować do dalszych działań. Te drobne zmiany ułatwią nam konsekwentną pracę nad sobą.

kontrola diety

Ostatni krok – dopasowana dieta

Powyżej opisałem jedynie proste sztuczki, które pomagają chudnąć. By mieć idealne ciało, potrzebna jest kontrola spożywanych produktów, kalorii, czasu, ograniczenie złych zwyczajów, zadbanie o więcej ruchu, wysypianie się, unikanie sytuacji stresowych, alkoholu, palenia, śmieciowego jedzenia… Sposobów aby schudnąć są setki. Najlepiej przejrzeć kilka różnych pomysłów, dobrać coś odpowiedniego pod swoje zwyczaje i możliwości, a następnie kontrolować efekty. Warto też znaleźć partnera lub partnerkę do pomocy i wzajemnej motywacji. Pamiętaj o zachowaniu ekologii celu – jeśli dieta spowoduje, że znienawidzimy swój dzień, siebie i zrobimy się apatyczni względem innych, to czy na pewno będziemy zadowoleni ze swojego ciała? Trzeba zachować zdrowy rozsądek, radykalna walka ze swoim organizmem, może odbić się negatywnie nie tylko na naszym zdrowiu, ale i na naszym życiu towarzyskim.

dieta

fot. Rance Costa

A teraz – uśmiechnij się i do działania! Mam nadzieję, że powyższe porady okażą się dla Ciebie pomocne. Powodzenia!:)